پرسشگر: هنگامیکه خواب هستید، چه میکنید؟
ماهاراج: نسبت به خواب بودنم هشیار هستم.
پرسشگر: آیا خواب یک وضعیت ناخودآگاه نیست؟
ماهاراج: بله، من به این ناخودآگاهی، هشیارم.
پرسشگر: و هنگامیکه بیدار هستید یا خواب میبینید چطور؟
ادامه مطلب
ریچارد نفیو در کتاب خود نوشته است که ما برای همراهی سایر کشور با خود برای تحریم ایران از آنها یک سوال ساده اما مهم و موثر را میپرسیدیم: «آیا شما ضمانت میدهید که منافع ناشی از فعالیت اقتصادی شما در شراکت با ایران منجر به افزایش سرمایه گذاری در تلسحات هسته ای ایران نمیشود؟»نکته جالب این سوال این است که اگر در مورد هر کشوری این سوال پرسیده شود قطعا پاسخ شنیده شده همان پاسخ دلخواه پرسشگر خواهد. اما این سوال فقط برای ایران پرسیده میشود، چر
در دوره آموزشی آمارگیری و پرسشگری حرفه ای به اصول روش شناختی، ویژگی های فردی یک آمارگیر(پرسشگر) حرفه ای، اصول اخلاقی آمارگیری، اصول ارتباطی آمارگیری و تفاوت های فرهنگی اعضای جمعیت آماری اشاره شده است. این دوره از نظر محتوا تازگی دارد.قابل استفاده برای پرسشگران، آمارگیران، دانشجویان و مدرسانفایل به شکل پی دی اف و فشرده است.
دانلود فایل
پیشنهاد به مدیران
1_نظارت های مشارکتی بر فعالیت های اموزشی و پرورشی مدرسه
2_تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس
3_مطالعه در خصوص شادی و جایگاه ان در تعلیم و تربیت
4_استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار میشود
5_برقراری روابط حسنه در مدرسه
6_افزایش عزت نفس در کارکنان و دامش اموزان با روش های صحیح تشویق
7_تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر ، مربی پرورشی ، دبیر ورزش ، هنر ، نماینده دبیران ، دانش اموزان و انجمن ا
در دوره آموزشی آمارگیری و پرسشگری حرفه ای به اصول روش شناختی، ویژگی های فردی یک آمارگیر(پرسشگر) حرفه ای، اصول اخلاقی آمارگیری، اصول ارتباطی آمارگیری و تفاوت های فرهنگی اعضای جمعیت آماری اشاره شده است. این دوره از نظر محتوا تازگی دارد.فایل به شکل پی دی اف و فشرده است.
دانلود - 15000 تومان
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مدیر جدید طرح ساماندهی ناژوان باید موضوع امکان داشتن یا نداشتن ایجاد تسهیلات حمل و نقل عمومی برای تردد سالمندان در جاده الفت را بررسی و چاره اندیشی کند، البته باید نتیجه بررسی با دلایل به شهروندان اعلام شود.
شهردار اصفهان در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان مبنی بر راهاندازی خط اتوبوس یا مینیبوس در طول ایام هفته در جاده الفت تا آکواریوم ناژوان، با بیان اینکه
کارکنان خلاق و هوشمند چه ویژگی هایی دارند؟
اریک اشمیت در کتاب "گوگل چگونه کار می کند" از هوشمندان خلاق نام می برد. اودرباره کارکنان هوشمندخلاق میگوید:
آنها هوشمندانه تحلیل می کنند اما در دام جزئیات نمی افتند.
از نیاز کاربران خود به خوبی آگاهند.
خود را محدود به ساعات کاری نمی کنند.
پرسشگر، خطرپذیر، باز و توانمند در برقراری ارتباط با دیگران هستند.
اما همه اینها در یک
ادامه مطلب
امشب وقتی دیدم بازیکنان استقلال برای دختر آبی پیراهن مشکی پوشیدهاند به حال ورزش تاسف خوردم. دختر آبیای که اصلا معلوم نشد آبی بود یا نه! من هم از مرگ یک آدم ناراحتم که این کارکرد روانی یک انسان سالم از مرگ کسی دیگر است. حتی اگر از روی حماقت باشد. تاسف، ناراحتی و تعجب. اینها سه حالت من از این ماجراست. تعجب از این بابت که هنوز نقاط تیره و تار موجود توی چشم میزند با این حال افرادی در سال ۱۳۹۸ هستند که بی اطلاع از همهجا با پست امثال پرویز
الف) پیشنهاد به مدیران۱- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت۴- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود.۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه۶- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق۷- تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
- تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها
- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس
- بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه
- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس
- ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در راب
هانی میگه وقت رقص باید خودت رو رها کنی، چرا این کار رو نمیکنی؟ و من هر بار که جلوی آینههای باشگاه دارم حرکت جدیدی که ت یادم داده رو تمرین میکنم از خودم میپرسم چرا خودم رو رها نمیکنم؟
و هر وقت که دست به نوشتن میبرم، میپرسم چرا خودم رو رها نمیکنم؟
و هر وقت که غرق خیالاتم میشم از خودم میپرسم چرا نیروی تخیلم رو از این داستانهای تکراری رها نمیکنم؟
این رها کردن چطوریه؟ من مانع رو خوب حس میکنم، ولی اصلاً نمیتونم بشناسمش. تا
سلام دوستان
چند صباحی است که مهمانی فسقلی و ناخوانده جهان را به هم زده است و باعث جدائی مقطعی ما از محیط آموزشی شده است. ولی، آموزش هیچ گاه تعطیل نخواهد شد. به منظور استفاده بهینه از اوقات پیش رو، استفاده از فضای مجازی امری اجتناب ناپذیر است. در این دنیای تو در تو هیچ چیز با ارزش تر از یک نشانی سر راست نیست.
لذا، پیشنهاد می شود، بی معطلی به نشانی زیر که مربوط به "سامانه رشد" می باشد و برای استفاده معلمان عزیز، دانشجویان پرسشگر، دانش آموزان
یکم: چقدر نیاز داریم بدونیم دیگران ما رو چطور میبینن؟
دوم: چقدر به تعریف و تمجید دیگران نیاز داریم و چقدر دریافتش میکنیم؟
سوم: وقتی کسی ازمون میخواد دربارۀ ویژگیهای خوب و بدش صحبت کنیم، چقدر صراحت داریم و چرا؟
بعداً نوشت: قشنگ میطلبه که بشینم خودم هم جواب این سؤالها رو بنویسم؛ البته توی یه نوشتۀ جدا.
- اصلاً دوستم داری؟
- معلومه، تو مادر بچههامی.
وسط یه جمله از یه کتاب که هیچ ربطی هم به این دیالوگ نداشت دوباره یادش افتادم؛ دیالوگی که توی فیلمها و داستانها و معاشرتهای زیادی تکرار شده. الان سؤالم اینه که واقعاً این جمله میتونه نشوندهندۀ مهر و محبت باشه یا صرفاً یه نگاه ابزاریه؟ البته میشه جای طرفین سؤال هم عوض بشه؛ ولی باز هم سؤال من همونه.
پینوشت: باور کنید وقتی این سؤال به ذهنم رسید اصلاً به فکر روز مادر نبودم.
تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
تغییر دروضعیت فیزیکی مدارس وتوجه به نیازهای دانش آموزان وتنوع برنامه ها
توجه جدی به امور معیشتی ورفاهی معلمان به منظور حضور شاداب ترآن ها درمدارس
بها دادن به دانش آموزان شاداب وپر تحرک وکنجکاو و پرسشگر
ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد وجذاب درمحیط مدرسه
شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدرسه
توجه به زیباسازی مدارس
توجه به وضعیت بهداشت محیط مدارس
توجه به نیاز
بسم الله الرحمن الرحیم
امشب یک استوری گذاشته بودی از قدیم ندیم هایت. آن وقتها که جوان تر بودی و خوش قد و هیکلی ات روی چهره ات مشخص تر بوده است با یک سبیل با مزه مشتی. آمدم برایت یک پیام فرستادم. پیامی که حاوی قربان صدقه بود و یک ماچ ناقابل. به حساب دفعات قبلی که جواب داده بودی و رد شده بودی ... همچین که سر حساب شدم فهمیدم پیامم را سین کرده ای و ای دل غافل من بی حواس با اکانت شخصی ام برایت پیام فرستاده ام. یک عالمه شکلک پرسشگر فرستادی. پرسیدم چرااااا
با سلام و احترامنسل قدیم اسفاد در تربیت فرزندان روشها و شگردهای خاصی داشتندجدا از اینکه وراثت . محیط .خود بر تربیت انسان بسیار تاثیر گذار استاسفادیها جدا از این تاثیرات روشهای مختلفی در تربیت بچه ها داشتنددین و مذهب .فرهنگ غنی اسفاد و الگوهای مهم ، ابزارها و روشهای دیگر از جمله تهدید . تشویق . تنبیه . ترس . زور و تحکم . مقایسه و داستان ها و افسانه ها از روشهای مهم تربیتی بودیکی از روشهای تربیتی ترساندن بچه ها از محیط های خطرناک بوسیله موضوعات
کنکوری است و کاملا آمادگی گیردادن به هرچیزی را دارد...هیش و فیشی میکند که: چقققدر وقت اضافه داری مامان! و با خنده ام پرروتر میشود که: خوش بحالت چقدر بیکاری!!
چه کنم جان مادر که در این خانه شام و ناهار از غیب میرسد و کاسه بشقابها خود پاکشونده اند! ضمنا بچه پررو! برای یک نویسنده کتاب خواندن کار است نه بیکاری!
جوابی ندارد اما برای اینکه تلاشش را برای ضد حال زدن به نتیجه قابل قبولی برساند افاضات میکند که: خب در آنصورت باید رمان کلاسیک بخوانی! نه روز
راهکارهای مناسب جهت شاداب سازی در مدارس
– تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
– تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها
– توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس
– بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
– ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه
– شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس
یکی از دشوارترین موقعیت های دنیا این است که مقابل جمعیت بزرگی شروع به صحبت کنیم اما نتوانیم یک کلمه حرف، نظر، سخن یا ایده از این جمعیت بِکِشیم! موافق هستید؟ شما هم حتما تجربه کرده اید نشستن کنار کسی که مدام با حرف زدن سعی دارید با او ارتباط برقرار کنید اما همچنان شاهد یک کوه یخ هستید که رو به روی شما ایستاده است. یا شاید هم به عنوان یک معلم یا استاد به دنبال مشارکت 100 درصدی افراد در کلاس بوده اید ولی هرگز اشتیاق دانشجویان آن چیزی نبوده است که ش
نمیدونم دیگران هم این سؤال براشون پیش میآد یا نه... ببخشید اول باید میگفتم سؤالم دربارۀ چیه. یکی از مشکلهای عجیبی که من دارم اینه که فراموش میکنم دیگران از دانستههام باخبر نیستن، و هرچی اون موضوع برام واضحتر باشه، این فراموشی هم قویتره.
زمینۀ سؤالم اینه: میریم توی سایت، وبلاگ یا صفحۀ یه شخصی توی شبکههای اجتماعی و میبینیم که ایشون بازدیدکننده، فالوور یا مخاطب قابلتوجهی داره. بعد میریم زیر یکی از نوشتههاش و کلی عرض
پرسش و پرسش گرى اگر براى کشف حقیقت و فهم
واقعیت باشد، نه تنها از فضایل اخلاقى است، که در پاره اى اوقات از نظر شرعى و
فقهى نیز واجب است. کسى که مسائل شرعى خود را نمى داند، یادگیرى آنها بر او واجب
است و اگر راه فهم حکمى در پرسش از کسى باشد، پرسیدن واجب خواهد شد. پیامبر اعظم
صلى الله علیه و آله پرسش را به عنوان کلید خزاین و گنجینه هاى دانش معرفى کرده و
نه تنها افراد را به پرسش گرى تشویق مى کند، بلکه مى فرماید پرسشگر اجر و پاداش
اخروى نیز دا
آمارگیری حرفه ای و پرسشگری حرفه ای
در دوره آموزشی آمارگیری و پرسشگری حرفه ای به اصول روش شناختی، ویژگی های فردی یک آمارگیر(پرسشگر) حرفه ای، اصول اخلاقی آمارگیری، اصول ارتباطی آمارگیری و تفاوت های فرهنگی اعضای جمعیت آماری اشاره شده است. این دوره از نظر محتوا تازگی دارد.فایل به شکل پی دی اف و فشرده است. ...دریافت فایل
حالم دارد از احساس بدبختی و بیچارگی آدمهای داخل ایران و ترحمها و نسخه پیچیدینهای آدمهای خارج از ایران در فضای مجازی بهم می خورد. کاش برای خدا و خودشان هم که شده جمع کنند این بساط را! احساس بدبختی و بیچارگی میکنید؟ بلند شوید کاری کنید! کسانی از دست رفتهاند؟ کوتاهی از خود شما بوده! خیلی هموطنتان برایتان مهم است درست متحد میشدید و مثل خیلی از مردم دیگر دنیا اعتراضهای مدنی میکردید. جمع کنید این بساط ننه من غریبم را!
اینها را م
«اهمیت قصه صوتی کودکانه گویی برای کودکان پیشدبستانی» عنوان بخشی از این مقاله است. در این بخش میخوانیم:
قصه پاسخی به کنجکاوی کودکان و یکی از ابعاد فطرتشان است. بنابراین قصه با فطرت پرسشگر، جستوجوگر و کنجکاو کودکان پیوند دارد. قصه گویی به رشد تواناییهای ذهنی و هیجانی کودکان کمک شایانی میکند.با این کار نه تنها کودکان با صداها، کلمات و زبان آشنا میشوند بلکه کتاب و کتابخوانی هم برایشان ارزش پیدا میکند. قصه گفتن برای کودکان سبب تق
شازده کوچولو یا شهریار کوچولو یا شاهزاده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد.
این کتاب به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروشترین کتابهای تاریخ محسوب میشود. کتاب شازده کوچولو «خوانده شدهترین» و «ترجمه شدهترین» کتاب فرانسویزبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شدهاست. از ا
معیار سنجش
ارزش ها
کی معلوم میکنه
چی ارزش اخلاقی هست؟ چرا ما محدود به یه چیزای از پیش تعیین شده ایم؟ مثلا کی میگه
باید به فلانی احترام بذاریم؟ در مورد ارزش برام توضیح بدین؟
پرسشگر گرامی
امیدواریم به حقیقت هر روز نزدیکتر بشوید و به رشد و شکوفای روح الهی که در شما قرار
دارد نزدیک شوید.
اگر درک مطلب
پاسخ مقداری مشکل به نظر می رسد به خاطر ریشه ی بودن سوال شما و هم چنین داخل شدن در
مباحث فلسفه ی اخلاق می باشد که از این بابت از شما عذر خواه ه
گاهی، وقتی با عجله دارم به سمت خونه برمیگردم حسودیم میشه به کسایی که عجله ندارن! اما ته دلم می دونم که شاید اونا هم به من حسودیشون میشه که کسی تو خونه منتظرمه! چون ذات آدمیزاد همینه. آدم معمولا حسرت چیزهایی رو می خوره که نداره!
اما به هر حال به نظرم کار درست رو اونایی می کنن که بعد از رسیدن به یه سنی مستقل میشن. و این مستقل شدن لزوما به معنی ازدواج کردن نیست. مستقل شدن خیلی سخته. یاد میگیری که ظرفا و لباسا خود به خود تمیز نمیشن. یخچال خود به خود پر
مگر مهم است کجا و چه وقت؟ اصلا مگر این نویسنده نیست که زمان و مکان را از نو و تازه برای داستانش تعریف می کند؟ و این زمان و مکان نباید مگر با طرح و شخصیت چنان درهم تنیده و بافته باشند که مثل یک پارچه ی ظریف، جداکردن هر کدام این طرح در هم تنیده را نخ کش کند؟
بحث بر سر سوالات کلیشه ایی بود. این که خلاقیت در طرح پرسش ااز کار افتاده. به همین راحتی که می شود سوال های خوبی از داستان پرسید، از نویسنده ی داستان می پرسند که چرا در آنجاست و در اینجا نیست؟ یا
شازده کوچولو یا شهریار کوچولو یا شاهزاده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد.
این کتاب به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروشترین کتابهای تاریخ محسوب میشود. کتاب شازده کوچولو «خوانده شدهترین» و «ترجمه شدهترین» کتاب فرانسویزبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شدهاست. از ا
الف) پیشنهاد به مدیران
۱- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت۴- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود.۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه۶- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق۷- تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیا
1 باورهای معلمان
فلسفه برای کودکان نیازمند معلمانی باور های نوست.
باور ها ساختارهایی پویایند که هنگام روبه رویی با تجربیات و دانش جدید مانند فیلتر عمل می کنند. باورهای معلمان از هداف ، ارزش ها و اعتقاداتی ناشی می شود که درباره محتوا و روند تدریس دارند.
درک فرد از سیستم آموزشی که در آن کار میکنند و نقشب که در آن دارد نیز در شکل دهی به باورهای او نقش مهمی ایفا می کند.
هنگامی که با روش جدید آموزشی روبرو میشوید ، باید بتوانید باورهای قدیمی خود ر
طلسم چیست.ایا.اثر داره؟
پرسشگر گرامی، طلسم عبارت است از نقوش سحرى یا تنجیمى و یا چیزى منقّش به این نقوش، که براى دفع آفتها یا چشم زخم و یا حوادث دیگر تهیه مى کنند. «بَلیناس حکیم» به لقب «پدر طلسمات» شهرت یافته است و بنابر برخى روایات، او در بسیارى از شهرها طلسمهایى براى محافظت از توفان و مار و کژدم ساخته بوده است. قواعد گوناگون براى تهیه طلسم به «هرمس تریسمگیستوس» منسوب است.علم طلسمات را لیمیا(علوم خمسه محتجیه) نیز مى نامند. اصحاب طلسم براى ب
نشر اطراف که نیاز به تعریف نداره و این کتابش هم عالی بود!
بیست روایت از بیست مادر. در مورد تجربهی مادر شدنشون. کتاب برای هدیه دادن هم خیلی کتاب مناسبیه. نه فقط برای مادرها، برای همه. البته مثلا ۱۶ سال به بالا. کتاب بزرگساله.
نسخهی الکترونیکیشو از طاقچه خوندم چون وی آر این ا کرایسیس!!
چیزایی که من از این کتاب یاد گرفتم :
بچهها با هم خیلی متفاوتن و اصلا قابل پیشبینی نیستند
شیفت دیلیت تمام کتابهای روانشناسی! ( اینو از قبل هم نظرم بود )
بچ
سلام بر همگی
من شادی را دوست دارم
شاید در اولین نگاه احساس کنیم که انجام همه امور فوق در مدارس مستلزم پرداخت هزینه های سنگین باشد و مسلما در مدارس دولتی چنین امکانی وجود ندارد لیکن با کمی تامل به این نتیجه می رسیم که انجام بسیاری از این پیشنهادات فوق می تواند با درایت و مدیریت صحیح با حداقل بودجه و امکانات انجام شدنی باشد و به اشکال مختلف می توان شادابی و طراوت را به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم هدیه دهیم و در نهایت جامعه شاد داشته باشیم که
- تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
- تغییر در وضع فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانشآموزان و تنوع برنامهها
- توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شادابتر آنها در مدارس
- بها دادن به دانشآموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر
- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگهای شاد و جذاب درمحیط مدرسه
- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس
- ایجاد انگیزه در مدیران برا
الف: پیشنهاد به مدیران
1- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه
2 - تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس
3- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت
4- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود.
5- تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان
6- برگزاری اردوهای سیاحتی و تفریحی با نظارت اولیاء
7- بها دادن به دانش آموزان کنجکاو
سلام
حالا که تو پست قبل حرف کتاب کآشوب شد، اول اینو بگم که کآشوب جلد اول از یه مجموعهس شامل روایتها و خاطرات تعدادی نویسنده از محرم و روضه و غیره. اسم جلد دومش رستخیز و جلد سوم که امسال چاپ شده زان تشنگان هست. من فقط کآشوب رو خوندم و غیر از چند روایتی که بیشتر از بقیه متاثرم کردن، دو تا از روایتها هم بودن که فکرمو درگیر کردن. (این دو تا رو دیشب دوباره خوندم.)
اولیش روایت دومِ کتاب بود: وضعیت غریب نوهی عباس بنگر، نوشتهی محسنحسام مظاهری. ر
هر یک از ما در جستجوی خویشتنیم. جامعه نیز جستجوگر خویشتن است. جامعه جستجوگر امروز راه درازی را پشت سرگذاشته است.
انقلاب که شد، آرزومند بود. جامعه آرزومند گرم است و پر آشوب. آرزوها تنوع دارند، اما آرزومندها، با همه تفاوتهاشان به فرداهای دور میاندیشند. از حال و اوضاع زندگی کوتاه مدت فردیشان غفلت میکنند. غرق رویاهای جمعی زندگی میکنند. انقلاب که پیروز شد، روحانیون و روشنفکران و فعالان پرسابقه، جامعه را هدایتپذیر میخواستند. هر کس از
هر یک از ما در جستجوی خویشتنیم. جامعه نیز جستجوگر خویشتن است. جامعه جستجوگر امروز راه درازی را پشت سرگذاشته است.
انقلاب که شد، آرزومند بود. جامعه آرزومند گرم است و پر آشوب. آرزوها تنوع دارند، اما آرزومندها، با همه تفاوتهاشان به فرداهای دور میاندیشند. از حال و اوضاع زندگی کوتاه مدت فردیشان غفلت میکنند. غرق رویاهای جمعی زندگی میکنند. انقلاب که پیروز شد، روحانیون و روشنفکران و فعالان پرسابقه، جامعه را هدایتپذیر میخواستند. هر کس از
اشک های بی اختیار مادر را به جز در مراسم فوت مادربزرگ و پدربزرگ، در مصیبت اهل بیت علیهم السلام دیده بودیم و بس. هر چند گریه عادت خانم هاست ولی گریه مادر برای ما عادی و معمول نیست. از آن صحنه هایی است که ما به عنوان فرزند و هم خانه همیشگی، به ندرت با آن روبرو شده ایم.
چند روزی است با اینکه تمام تلاشش را برای حفظ خودش به کار می گیرد، اشک هایش را گاه و بیگاه می بینیم. فرقی ندارد جلوی چشم ما باشد یا جمع های غریب و آشنا، دست خودش نیست. دو سه سالی است،
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: تغییر رفتاری و نهادینه شدن رفتارهای ایمنی از سنین کودکی ممکن و میسر است تا وقتی کودکان بزرگ می شوند در جوانی به ایمنی باور داشته باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در ابتدای برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته با موضوع «چرایی عدم گسترش پیام رسان های داخلی در آموزش و پرورش» روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت درباره ایمنی دانش آموزان در فصل زمستان به ویژه با توجه به خبری که
سلام
شادی یک اصل مهم در زندگی امروزی
چگونگی ایجاد فضای شاداب
داشتن بهداشت روانی سالم نیازمند رعایت اصولی است که هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی دارد. در واقع شادابسازی را باید در ابعاد ظاهری و همچنین معنوی جستوجو کرد که هر یک از این موارد شامل بررسی موضوعات و مواردی مهم است که با در نظر گرفتن آنها میتوانیم روان و جسم نوجوان را شاد کنیم. چون نوجوان باید ابتدا از درون وجودش احساس شادمانی داشته باشد و این احساس شادمانی همان حس رضایت از زن
افرادی که جنینی میخوابند
افرادی که به صورت جنینی میخوابند و خودشان را به درونشان مچاله میکنند، بسیار سختی کشیده، قانع، خجالتی، مبادی آداب، ممد حیات، مفرح ذات و رازداری نیستند؛ بابا اینها فقط از گودی کمر رنج میبرند. تازه متخصص ارتوپد هم به آنها گفته شبها فکر الکی نکنند و زودتر بخوابند و ترجیحا هم جنینی بخوابند تا گودیشان پر شود. از این مدل خوابندگان میتوان به تک ستاره کنسرتها و کلیپها؛ جنیفر لوپز و ویلیام فاکنر اشاره کر
بحث 129 مدرسۀ فکرت
7195
به قلم دامنه. به نام خدا. پاسخم به بحث ۱۲۹. قسمت اول. با سلام و سپاس از پرسشگر محترم این بحث، که این موضوع قشنگ و دلکش و خاطرهانگیز را پیش کشیدند. من ممکن است برای این بحث، چند پاسخ بنویسم؛ زیرا طی سی سال اشتغال، در چند شهر و چند استان کار کردم. اینک توصیف اولین محیط و مسیر محلِ کارم:
سال: ۱۳۶۴
محل: دودانگه
موضوع: توصیف محیط کار
صبح زود شنبهها باید دورِ میدان امام ساری ضلع جامجم، سوار مینیبوس مسافرکش میشدم. تا پ
الف ) پیشنهاد به مدیران
1- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی پرورشی مدرسه
2- تبادل تجربه ی موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدرسه
3- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت
4- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود
5- برقراری روابط حسنه در مدرسه
6- افزایش عزّت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح
7- تشکیل کمیته ی شاداب سازی شامل مدیر ، معاون پرورشی ، دبیر ورزش ، هنر ،
نماینده ی دبیران ، دانش آموزان و انجمن او
وِی از معتقدان «تجربه» است. باورم که شاخههایی از درخت محتوا را نمیشود در میان واژهسرایی کتابها یا گفتگوهای میانشخصی، توقعی ثمر شد لذا در برخی موارد تجربه فیزیکی و واقعی را اختیارم. قُطر سخن را کوتاه باشم. با اندیشهای پرسشگر بر عالم مواد مخدر فرود آمدم.
-حشیش
-ماشروم
-الاسدی
-ماریجوانا
-تریاک
-کوکائین
و...
هر کدام از موارد فوقالذکر، تجربهای منحصر به فرد را برای اینجانب اهتزاز شد. نخستین نشانه ظاهری، تغییرات ریتم و ضربان قلب
سلام ایا حدیثی در مذمت خواب اول صبح وجود دارد و ایا خوابیدن پس از طلوع افتاب در سخن ایمه مذمت شده؟
پاسخ: پرسشگر عزیز؛ در روایات متعددى خواب بین الطلوعین مذمت شده است.این خواب موجب فقر و پریشانى دانسته شده است. امام صادق(علیه السلام) فرمود: «خواب صبحگاهان شوم است. رزق را دور و رنگ چهره را زرد و زشت مى کند و این خواب شومى است»، (بحارالانوار، ج ۸۶، ص ۱۲۹)شاید از این جهت خواب بعد از نمازصبح خواب غفلت نامیده می شود که شخص از برکات زیادی که در بیدار
سؤال:جوانی 23 ساله هستم که شدیدا نیاز جنسی دارم. متاسفانه شرایط به گونه ای است که نه امکان ازدواج دائم دارم و نه می توانم ازدواج موقت کنم. این مساله باعت بیماری روحی و تشویش و نگرانی در من شده است، باید چه کنم؟
پاسخ:
آنچه فرمودید را تا حدود زیادی تأیید می کنیم در شرایط فعلی واقعا ازدواج کردن مشکل است و از طرفی غریزه جنسی نیز افراد را تحت فشار قرار می دهد و تقاضای رفع دارد و از طرف دیگر مشکلات متعددی در انتظار جوانی است که قصد ازدواج دارد
تکنیک 5 چراریشه یابی علت مشکل (Problem) یکی از مهم ترین اقدامات اولیه برای شروع و تحلیل یک ایده می باشد. کارآفرینان تا زمانی که نتوانند ریشه و علت اصلی یک مشکل را بیابند نخواهند توانست تا برای آن مشکل راه حلی مناسب ارائه دهند.
تجزیه و تحلیل ریشه ای (analysis Root cause) و نگهداری پیشگیرانه مفاهیمی است که ما انتظار داریم در مدیریت یک کارخانه ببینیم. استارتاپ ها برای اینگونه تحلیل ها و روش های دقیق زمان کافی ندارند. با این حال کلید موفقیت استارتاپ ها داشتن ی
پارسایی تفکر
فیلسوف آلمانی هایدگرمی گوید پرسشگری پارسایی تفکر است...راستی که ما اگر همین یک قلم را زینت زندگیمان نماییم چه
امکان بزرگی را برای مراوده و تساهل در روابط اجتماعی ساخته ایم و چه وزنی از منزلت را از وجه انسانی خویش به
فعل در آورده ایم ....نیاز به پارسایی در همه جنبه های زندگی نیاز
امروز و هر روزه بشر است اما در جنبه پرسشگری و پاسخگویی والاترین نیازهاست که اگر
به زیور زندگی آدمی درآید در پی آن دانایی و منزلت گزینی نوع بشر نسبت به
دامنۀ امامت
7222
(7)
به قلم دامنه. به نام خدا. با امام هشتم (۷) امام رضا _علیهالسلام_ سخنان فراوانی دارد که در تاریخ اسلام به ثبت رسیده است. خصوصاً توسط عالم پرهیزگار شیخ صدوق در کتاب «عیون اخبار الرضا» که دربارهی زندگانی، دوران و سخنان امام رضاست. خوشبختانه من توفیق داشتم، هفتهشت سال پیش، تمام این کتاب گرانسنگ را بخوانم. متنی گیرا و جاذب دارد و شیخ صدوق با فراست آن را تدوین و در ۶۹ باب، تبویب (=باببندی) کرده است. اینک از شرح عیون میگذر
پیشگفتار: همهمه - مملکتِ کارشناس پرور - آخَرین پیامبر، بعد از آخِرین پیامبر! - آخرین مشکل بشریت! - بیابید پرتقال فروش را! - یک بام و دو هوا - کاف سین بِ.
بیایید و آقای ریش قرمز را در نظر بگیریم. برای چه؟ عرض میکنم خدمتتان. این شخص به ظاهر محترم و یا ممکن است حتی به باطن محترم، هنگامی که خبری، رویدادی، مشکلی، اتفاقی، ماجرایی عمدتاً عظیم و یا گاهی متوسط و حتی شاید کوچک پیش آید، شروع به نظر دادن میکند. حتماً عرض میکنید، خب که چه؟! میگویم، صبر د
تمام ذهن های نیازمند
و پرسشگر خواستار دانستن هستند انسان از طریق سوال پرسیدن به شناخت جهان پیرامون
خود می پردازد و کودکان از این قاعده مستثنی نیستند شما به عنوان والدین دیر یازود با سوالاتی
مواجهه خواهید شد که جواب انها به راحتی قابل بیان نیست سوالاتی از قبیل خدا کجاست
/ چرا او همه کار می تونه انجام بده و ما نه ؟ / خدا چقدر بزرگ است و....راه های
ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند پاسخ ساده و قابل فهم به او بدهید..در این
مطلب اولین قدمها را بر
جلوم نشسته بود و گریه میکرد . کلافه بودم و نمیدونستم چکار باید بکنم . اومده بود و میگفت زنش دوست پسر داشته اینم میدونسته ؛ حالا هم دوشبه زنه خونه نیومده . مونده بودم به غیرتش آفرین بگم یا بترکونمش .
با گریه میگفت : من نمیخواستم اینجوری بشه ؛ قرار بود تنوع باشه ؛ ولی اونم چند بار .
داد زدم : خفه شو مرتیکه بی غیرت که تو همین لحظه در زدند . مامانم سینی چای رو که آورد یه لحظه امیرو دید ؛ چشمای گریون امیر حالا مادر منو هم نگران کرده بود . نگران تنها رفیق س
شاید در اولین نگاه احساس کنیم که انجام همه امور فوق در مدارس مستلزم پرداخت هزینه های سنگین باشد و مسلما در مدارس دولتی چنین امکانی وجود ندارد لیکن با کمی تامل به این نتیجه می رسیم که انجام بسیاری از این پیشنهادات فوق می تواند با درایت و مدیریت صحیح با حداقل بودجه و امکانات انجام شدنی باشد و به اشکال مختلف می توان شادابی و طراوت را به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم هدیه دهیم و در نهایت جامعه شاد داشته باشیم که این خود باعث بروز و رشد استعداده
بسم الله ا لرحمن الرحیم
این شــبهای قـــدر
" حم والکتاب المبین انّا انزلناه فی لیله مبارکه انّا کنا منزلین فیها یفرق کلّ امرحکیم
امرا من عندنا انا کنا مرسلین رحمه من ربک انه هو الّسمیع العلیم"( دخان ( 10-5
اختلاف در تعیین شبهای قدر
الف : اختلاف ناشی از تعدد روایات :
دو گروه هستند که میگویند :
1- در نیمه شعبان لیالی قدر وجود دارد :
الف ) بدلیل تولد امام عصر که قرآن ناطق است
ب ) بدلیل برخی از روایات اهل سنت
ج) نظریه مقام فرقا
درباره کتاب سفر به ولایت عزرائیل؛ چاپ پنجم؛ ۱۳۸۴؛
انتشارات مجید پیشنوشت: در این نوشته، «اسرائیل» به دولت قومینژادی یهود
در فلسطین اشغالی اشاره دارد که به بسیاری از پیمانهای بینالمللی پایبند نیست. میکوشم
نظر آل احمد را بازتاب بدهم و در حیطه ادبیات داوری کنم. بخشهایی از این نوشته در
شماره پنجم فصلنامه فرم و نقد (پاییز ۹۷) با عنوان «از سفر تا سفرنامه» منتشر شده
است.
روایت ولایت عزرائیل درباره دولت قومی نژادی «اسرائیل»
است؛ سمپا
دختری هستم ۱۷ ساله که دو سالی است عشق بی حاصلی عذابم میدهد. عشقی عظیم به یک دختر! بگذارید از اول بگویم. سال اول دبیرستان با وی آشنا شدم از همان اول برایم خاص بود. خیلی دوستش داشتم. اما سعی میکردم کتمان کنم. هر روز و شب بفکرش بودم، تمام دنیا من شده بود. حس میکردم او هم دوستم دارد. باهم صمیمیتر شدیم وقتی کنارم مینشست خیلی ذوق میکردم و احساس و آرامش خوبی داشتم. اسمش قلبم را میلرزاند. خدا میداند به امید دوباره با او بودن تابستان رو چگونه گذ
با سلاممیخاستم بدونم آیا قرآن واقعا کلام خداست؟ از کجا معلوم ؟ لطفا با دلیل منطقی چون من در اینکه قرآن کلام خداست شک دارم پس با حدیث و روایات به اثبات نپردازینو دوم اینکه جاودانگی قرآن و اینکه برای تمام زمانهاست پس چرا از علوم رایج امروز سخنی در آن نیست (ذکر آیه لطفا)ممنون میشم جوابمو کامل بدین
پرسش: اثبات قرآن کلام خداشرح : با سلام میخاستم بدونم آیا قرآن واقعا کلام خداست؟ از کجا معلوم ؟ لطفا با دلیل منطقی چون من در اینکه قرآن کلام خداست شک
چگونگی شاداب سازی مدارس با توجه به فرهنگ اسلامی
مشاوره
بوسیله مدیر پاسخگویان در ۲۰ آبان ۱۳۹۶
0 7,917
به اشتراک گذاری
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
چکیده
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسل
چکیده
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسل
چکیده
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسل
سلامیک نفر هست که اهل دین و اهل بیت نبوده ولی اربعین کربلا رفته و تصمیم گرفته به سمت تقوا حرکت کنهمیخواستم ازتون کمک بگیرم از کجا شروع کنم به صحبت باهاش و چیارو بگم که بتونه موفق باشه و بیاد به این سمتشخص مورد نظر دختر است و محجبه هم نیست و میگه از پوششم راضیم.
پرسشگر گرامی ، مهمترین چیزهایی که در ابتدا لازم است با ایشان صحبت کنید تا نهادینه شود. اول نماز است و دوم معرفت و محبت ائمه اطهار است. و سوم حجاب است. ابتدا سعی کنید نمازخوان شود و اهم
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.
انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را
سردار دلها شهادت مبارک
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.
انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی ن
چکیده
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسل
من خودم که پستم و حس غرور دارم فک کنم بقیه هم غرور دارن،چکنم تا از این بدبختی و سؤظن نجات یابم؟تشکر
پرسشگر گرامی جهت دریافت پاسخ به نکات زیر توجه نمایید :الف ) غرورغرور به دو نوع است :۱ . غرور منفی( صفت ناپسند ) ۲ . غرور مثبت (عزت نفس )۱ . غرور منفی ( صفت ناپسند )غرور به معنی فریفتگی به داشته ها و جذابیت های غیر حقیقی و علائق دنیوی است که باعث می شود انسان از یاد خدا غافل شود و معنویت و سرمایه های حقیقی سعادت خود را فراموش نماید و در نتیجه آن به انواع ب
سلامببخشیدعلاج حتمی و ریشه کن کننده غرور چیه؟من خودم که پستم و حس غرور دارم فک کنم بقیه هم غرور دارن،چکنم تا از این بدبختی و سؤظن نجات یابم؟تشکر
پرسشگر گرامی جهت دریافت پاسخ به نکات زیر توجه نمایید :الف ) غرورغرور به دو نوع است :۱ . غرور منفی( صفت ناپسند ) ۲ . غرور مثبت (عزت نفس )۱ . غرور منفی ( صفت ناپسند )غرور به معنی فریفتگی به داشته ها و جذابیت های غیر حقیقی و علائق دنیوی است که باعث می شود انسان از یاد خدا غافل شود و معنویت و سرمایه های حقیقی سعا
معلم شاد و با روحیه :
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آما
MIKH+CUB
شهروزبراری صیقلانی نویسنده
من خیس نویس برایتان مینویسم....
دو سال قبل، در یک نیمه شبِ تابستانی، سه روز مانده به سی سالگیم، وقتی هیچ راه دیگری برای خلاص شدن از صدای شُرشُر آبی که از اول شب شروع و کم کم تبدیل به صدای موج های عظیم شده بود، نیافتم، نوکِ میخِ فولادی ده سانتی را که برای نصب عکس های سونوگرافی “آراز”، بالای کابینت، پنهان کرده بودم، درست وسط پیشانیم گذاشتم و تنها با یک ضربه ی چکش، هفت سانتیمتر از آن را درون سرم فرو کردم. آبِ
منظور از شاخصه های افراط و تفریط چیست؟
پرسشگر گرامی با سلام و سپاس ؛شاخصه اصلی افراط و تفریط خارج شدن ازمسیراعتدال است ، در صورت خارج شدن از اعتدال اگر زیاده روی در امری انجام گیرد به آن افراط و در صورت کم کاری به آن تفریط می گویند ، اذا با شناخت اعتدال شاخصه های افراط و تفریط روشن می شود .- اعتدال و میانه روی در اسلاماعتدال و میانه روی، همان گونه که از نامش پیداست، به معنای پیمودن و گزینش راه میانه و وسط و عدم تمایل به دو طرف افراط و تفریط می با
اخلاق و جایگاه آن در فلسفه
از اینجا و آنجا نظراتی ابراز میشود در این خصوص که تأکید زیاد این وبگاه بر علم و خردورزی ممکنست پایه های دین و اخلاقیات را در جامعه سست سازد. اهمیت این نظر بویژه از آنرو حائز اهمیت است که مطالب ما در جامعه ای دین سالار عرضه میشود که حتی کوچکترین حرکات و کم اهمیت ترین رفتارها باید با مقیاس و سنجه دین سنجیده شود و ارزش هر چیزی موکول به همراهی و موافقت آن با دین رسمی است. ارائه عالی ترین ایده های دنیا در چنین جامعه
اخلاق و جایگاه آن در فلسفه
از اینجا و آنجا نظراتی ابراز میشود در این خصوص که تأکید زیاد این وبگاه بر علم و خردورزی ممکنست پایه های دین و اخلاقیات را در جامعه سست سازد. اهمیت این نظر بویژه از آنرو حائز اهمیت است که مطالب ما در جامعه ای دین سالار عرضه میشود که حتی کوچکترین حرکات و کم اهمیت ترین رفتارها باید با مقیاس و سنجه دین سنجیده شود و ارزش هر چیزی موکول به همراهی و موافقت آن با دین رسمی است. ارائه عالی ترین ایده های دنیا در چنین جامعه
راهکارهای مناسب جهت شاداب سازی در مدارس
عصری که ما در آن زندگی می کنیم به کلی متفاوت از زمان های گذشته است پدیده های جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شده اند که دانایی ها، توانایی ها و امکانات را اجتناب ناپذیر می کند. البته این دانستنی ها و مهارت ها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زیبایی دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کند. در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسایل دنیای جدید به خصوص نگرش های
درباره این سایت